Midsommar-pin-up (eventuellt NSFW)

De senaste decennierna har hud varit en säljande idé i de pin-up-kalendrar som distribuerats bland yrkesmän av företag som vill göra reklam. Inom medicinsektorn har den sortens marknadsföring dock setts som oseriös.

Problemet har nu lösts av bildskärmstillverkaren Eizo, som förutom vanliga bildskärmar också gör högupplösta skärmar för sjukvården. I Tyskland har de en pin-up-kampanj som inte visar någon hud alls… Nedan visas månadens bild: Juni.

Röntgenbild av pinuppa
Jag tillägnar denna bloggpost Tokmoderaten eftersom kalendern matchar såväl hans uppskattning av kvinnlig skönhet som hans yrke. Och önskar honom och andra en Glad Midsommarhelg!

[uppdatering; ser man på, en röntgenbild på Marilyn Monroes bröstkorg har just sålts för 45000 dollar]

intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 tankar på “Midsommar-pin-up (eventuellt NSFW)

  1. Pingback: Kärlek och förälskelse – social konstruktion eller biologiskt program? | Henrik Brändén

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s