De senaste decennierna har hud varit en säljande idé i de pin-up-kalendrar som distribuerats bland yrkesmän av företag som vill göra reklam. Inom medicinsektorn har den sortens marknadsföring dock setts som oseriös.
Problemet har nu lösts av bildskärmstillverkaren Eizo, som förutom vanliga bildskärmar också gör högupplösta skärmar för sjukvården. I Tyskland har de en pin-up-kampanj som inte visar någon hud alls… Nedan visas månadens bild: Juni.
Jag tillägnar denna bloggpost Tokmoderaten eftersom kalendern matchar såväl hans uppskattning av kvinnlig skönhet som hans yrke. Och önskar honom och andra en Glad Midsommarhelg!
[uppdatering; ser man på, en röntgenbild på Marilyn Monroes bröstkorg har just sålts för 45000 dollar]
Läs även andra bloggares åsikter om medier, reklam, pin-up, eizo, tokmoderaten
Pingback: Kärlek och förälskelse – social konstruktion eller biologiskt program? | Henrik Brändén
Den här var bra!!
Hoppas ”token” uppskattar den!
Jag gjorde det i alla fall!
Trevlig helg!
Hon verkar väldigt snygg, om än lite benig…