LO Ung utnyttjar barnarbetare

Kidsen på LO Ung fortsätter att roa, men jag trodde faktiskt inte att LO tog det där med Ung så väldigt bokstavligt.

Jag och näst äldsta syrran tittade på teve. Av god vana slog jag över på text-teve som skrev om att förtroendet för Reinfeldt ökar. Jag reagerar inte över sådana nyheter, opinionsmätningar överhuvudtaget rör mig inte. Men med syrran är det en annan sak. Hon utbrister i ett spontant ”Åh, nej!”. Jag, überchockad, tittar åt hennes håll och undrar vilken nyhet hon reagerade så öppet över, för jag kunde fortfarande inte tro mina öron. Naturligtvis är det nyheten om Reinfeldt som är upprörande. Häftigt va?
[…]
Min lillasyrra säger: ”Jag är så irriterad över att Europolitan blir blått!”
Jag:”Varför? Beror det på att blått förknippas med moderaterna?”
Hon: ”Ja.”
Häftigt va? Egentligen är det inte sååååå överraskande. Min ena syster kallar sig alltid moderat när hon gör något girigt och egoistiskt.

Ring arbetarskyddsstyrelsen och anmäl LO och ledaravdelningen på Länstidningen i Östersund! Den som skrev det där kan inte vara äldre än tolv år.

Kommentera

