Sakines kolumner rockar

Sakine Madon på City är den ena av mina favoritkrönikörer bland Stockholms gratisblad. Den andra är Boris Benulic, Malin Siwe skriver tyvärr inte i Metro längre.

Från Sakines krönika idag:

Ta det här med krogarna i innerstan som ofta får en massa skäll. Om vi nu tycker att det är så fel med diskriminering borde vi bojkotta krogar som inte släpper in folk med utländskt utseende. Vi borde öppna egna uteställen med andra regler och värderingar. Svårare än så är det inte.

Vad vi i stället gör är att diskutera rasism (snacka om att det har gått inflation i det begreppet). Äh, kom igen! Sju av tio krögare i Stockholm har utländsk bakgrund. De är måttligt intresserade av hudfärg och mer intresserade av att tjäna pengar. Så länge vi väljer diskriminerare kommer diskriminerare att finnas. Det är faktiskt inte ”någon annans fel”. Inte heller ”någon annans fördomar”.

Ett svar to “Sakines kolumner rockar”

  1. Ullis Says:

    Och jag är Dj–ligt trött på vissa gruppers kvinnosyn. Jag är också Dj_ligt trött på att bli kallad för rasist bara för att jag inte har någon lust att acceptera att jag är mindre värd i deras ögon. Jag går inte ut och dansar och blir lite berusad på ett sätte med mycket personer från vissa områden.

Kommentera

