Så kan du rösta på mig

I går började förtidsröstningen. Om du vill stödja mig med ett kryss till Riksdagen så går det alldeles utmärkt om du bor i Stockholms kommun (eller, för att vara petig, att du gjorde det 1 november 2009 20 augusti 2010), det är det som räknas hos Valmyndigheten). Jag står på plats 30 på valsedeln, längst ned på första sidan.

Jag kandiderar också till Kommunfullmäktige i valkrets 2, Bromma-Kungsholmen-Essingen. Jag står på plats 10, vilket med 2006 års valresultat skulle betyda en plats som förste ersättare. Ett kryss där gör att jag kommer närmare en ordinarie plats i fullmäktige. För att kryssandet skall spela roll för min placering så måste jag ha minst 5% av partiets röster i valkretsen. Blir det samma resultat som förra valet betyder det 1852 kryss… Även om det inte skulle bli så många så får kryssen positiv effekt, fast då internt i partiet.

Alla kryss i hela Stockholm räknas dock av Länsstyrelsen och görs offentligt tillgängliga av Valmyndigheten, så även om du bor i Enskede eller Kista kan du sätta ett kryss på en valsedel från krets 2, dessa kryss kan inte ge mig en plats i kommunfullmäktige, men det ger bättre prestige inom partiet och större möjligheter att få gehör för mina åsikter. Valsedlar för krets 2 finns i Moderaternas valstugor vid Sergels Torg och Brommaplan, de finns också i förtidsröstningslokalerna i Bromma; biblioteken vid Alvik, Blackeberg och Brommaplan. Om du bor i Stockholm och vill ha en sådan valsedel så kan du också maila mig ditt namn och din adress så skickar jag valsedlar med posten. Mailadress: per (punkt) hagwall (at) telia (punkt) com

valaffisch med mig till kommunfullmäktige

Jag kandiderar också till Riksdagen, men det finns det ingen affisch för. Vad jag tycker kan du, förutom på denna blogg och i ett antal debattartiklar, bland annat läsa på SR/SVT:s Valpejl. Där kan du också skriva in vad du själv tycker och se vilka kandidater som kommer närmast.

[Uppdaterad med faktauppgifter 100910]

intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 svar to “Så kan du rösta på mig”

  1. Dagen när Borgeriet kallade väljarmobilisering valfusk « Röda Berget Says:

    [...] Moderaten Per Hagwall som kandierar både till riksdagen och tlll kommunfullmäktige skriver så här. ”Mona Sahlin vallar i tv-nyheterna indoktrinerade invandrare  till vallokalen för att agera röstboskap år Socialdemokraterna.” [...]

  2. Erik Says:

    Hej! Har personröstat på dig.

    En annan sak som plötsligt gjort mig väldigt nyfiken: Har av en slump fått syn på en musikvideo med en cover på en Madonna-låt med ett ungt svenskt par som kallar sig ”Hugo & Paow”. (Han är svensk fast sjunger där på spanska.) ( http://gossips.se/2010/09/paow-och-hugos-lat-antligen-har/comment-page-2/#comment-48882 )

    Som så typiskt är i musikvideobranschen så bjuder videon på ögongodis i form att unga, vackra kvinnor, i detta fall i bikinis och delvis i vacker svensk sommarmiljö. Inget konstigt med det. Hela musikvideo-konceptet bygger mycket på att visa kvinnlig sex-appeal (och kanske manlig sådan också, men det är jag s.a.s. inte kvinna nog att bedöma på ett trovärdigt sätt).

    Läste sedan att den unga damen Paulina ”Paow” bara är 16 år. Sedan upptäckte jag att på Youtube så måste man logga in för att kunna se videon där eftersom ”Den här videon eller gruppen kan innehålla innehåll som är olämpligt för vissa användare, enligt flaggning av YouTubes-användare.” (Observera att länken jag angav ovan inte går till Youtube, utan är ett annat ställe där videon finns UTAN att man behöver logga in.)

    Förbryllad ställer jag mig nu frågan, är Youtube:s inloggningskrav för att 1) tjejerna i videon är klädda i bikini och det vickas på någon rumpa (och därmed skulle kunna vara olämpligt för barn, som t.ex. många amerikaner anser) – eller är det kanske pga. föregående i kombination med att 2) hon är så pass ung?

    Det senare (2) verkar ologiskt eftersom vem som helst kan öppna ett Youtube-konto så det skyddar inga ”barn” i vuxna kvinnors kroppar i videon, men möjligen kan man juridiskt skydda sig mot att barn alltför lätt SER videon (1) eftersom man förmodligen måste intyga att man är minst 18 år för att få öppna ett Youtube-konto.

    Dock verkar inte heller den första förklaringen (1) (vanlig sexuell prydhet mot vickande stjärtar eller bikinis, kanske för att skydda barn från att SE dylikt) särskilt rimlig eftersom t.ex. den i unga kvinnokroppar i takta trikåer fullkompligt frossande svenska videon ”Eric Prydz – Call On Me” (http://www.youtube.com/watch?v=L_fCqg92qks&feature=fvst) med 9 miljoner visningar INTE kräver att man loggar in.

    En tredje förklaring kan förstås vara att otroligt nog så har INGEN efter 9 miljoner visningar anmält ”Eric Prydz – Call On Me”. En fjärde förklaring skulle kunna vara att Youtube automatiskt sätter inloggningskrav på ALLT som anmäls, men det verkar också konstigt. Då skulle i så fall t.ex. Lady Gaga:s konkurrenter eller alla som inte gillar henne eller hennes videor anmält dem så att de fått inloggningskrav.

    Personligen drivs jag av nyfikenhet om hur dessa saker fungerar. För ”Hugo & Paow” är det värre. Kan vara katastrofalt att deras video som kom ut bara för någon dag sedan redan blockerats av Youtube utan rimlig anledning. Folk är lata. Inloggningskrav minskar dramatiskt den virala spridningen av en video, enligt min bedömning. Kan vara skillnaden mellan en musikkarriär som drar in miljoner och en som inte gör det.

    Har du någon förklaring eller åsikt i ämnet som du vill dela med dig av?

  3. Kritiska länkar om sexköpslagen « No size fits all Says:

    [...] A propos valrörelse, bor du i Stockholm och vill stödja en stark röst i kampen mot moraltanteriet? Sätt ett kryss för mig i valet. [...]

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

